
Так само, як і ви, любить подорожі Кіно, молода дівчина. Волею обставин в 12 років вирвана зі своєї домівки, так само збіг небезпечних обставин привів її до Учителя, літньої жінки, і колишньої мандрівниці. Учитель навчила малу влучно стріляти, передала всі тонкощі кочового життя та знання про країни та міста, де побувала сама. Кіно виявилася чудовою ученицею, сміливою, незалежною та здатною порадити собі в складних ситуаціях. Своє справжнє ім’я вона не пам’ятає і називає себе так, як звали людину, яка змінила її долю.

Кіно мандрує на своєму мотоциклі за ім’ям Гермес. В світі Кіно мотоцикли говорять (як і деякі собаки), і Гермес – не виключення. Вони познайомилися за тих самих обставин, котрі вимусили дівчинку полишити домівку, і втікала вона власне на Гермесі. Уклавши угоду (мандрівник може мандрувати швидше, натомість він мусить керувати мотоциклом і дбати про нього), вони з тих пір майже ніколи не розставалися на довго. Навіть музейні та готельні працівники сприймали Гермеса як щось живе, і тому вільно всюди його пропускали. Він розсудливий, розважливий і завжди приходить на допомогу своїй партнерці. Адже поки вона в безпеці, то і він при ділі.

Кіно не єдиний мандрівник. В тому світі нам зустрічається декілька подорожуючих. Мечник Шізу з собакою, що вміє говорити, їздять на автомобілі. Траплялися як пари, так і поодинокі мандрівники. Складається враження, то мандрівники – це такий собі окремий клас. Вони передавали одне від одного та до осідлих жителів інформацію про інші країни, робили рекламу гостинним містам та попереджали про небезпеки. Часом деякі з них становлять велику загрозу, але і Кіно – не безтурботне маля.

Світ Кіно – це дивний світ, не звичний нам. Він поділений на купу маленьких країн, котрі розмежовані стінами (як тут не згадати Shingeki no Kyojin). Рівень розвитку окремих держав різний: він традиційного улюбленого творцями аніме XIX століття до футуристичних роботизованих суспільств, де люди виконують роботу тільки тому, аби мати якусь зайнятість. Деякі країни так само кочують світом: одна їздить величезною машиною, озброєною міцним захистом та потужним лазером, друга плаває морем. Складається враження, що в цілому цей світ пережив якусь глобальну війну, і старі великі держави порозпадалися на поліси, де різний суспільний лад, де свято бережуть свої традиції. Інакше як пояснити таку розбіжність в технологіях: одні заледве вчаться літати літаком, другі мають гравітаційні платформи, котрі ковзають над вулицями міста. Тільки браком комунікацій і невеликою густиною населення. Між собою ці країни спілкуються мало, і зазвичай дізнаються про своїх сусідів від мандрівників, що часом призводить до різних казусів і навіть війни.


Всього ми маємо два серіали. Вони частково повторюються (три серії з першого вплетені в сюжетну арку другого сезону), частково ні. В другому сюжеті краще показана доля Шізу, його пригодам приділено дві чи три серії. Тому важко назвати другий сезон чисто рімейком, як це подають деякі джерела. В додаткових півгодинних частинах ми бачимо, як Кіно велося в домі Учителя між моментом втечі з батьківщини і моментом початку кочового життя та окремо показана пригода дівчини у високотехнологічному замкненому місті. Кожна серія – це окрема історія, лише за одним винятком. Часто деякі другопланові герої зустрічаються в інших оповідках. Історії ці не завжди гарні чи романтичні. Деякі сповнені жорстокості, в них показана правдива не прикрашена картина життя мандрівної дівчини у світі, повному небезпек. Розбійники, людожери, збожеволіли самотні люди, такі самі божевільні можновладці, природні катаклізми – цього не забагато і не замало – рівно стільки, аби збалансувати романтику мандрів. В складних обставинах люди можуть зламатися, а можуть йти далі, переступивши через труднощі. Комусь Кіно допомагає, десь вона просто глядач, а десь – активний учасник.

Ще одна мандрівниця
В серіалі відчувається великий вплив праць студії Гіблі, і це пішло тільки на користь. Якісна музика, незвична для ока анімешника графіка в пастельних тонах першого сезону та додаткових серій – це тільки покращує сприйняття. В другому сезоні графіка суттєво відрізняється, осучаснюється, і аніма втрачає свій графічний шарм. Щоправда, сюжетно він краще, хоча творці могли б скомпонувати інакше послідовність серій. Так в першому сезоні серія з непривітною до мандрівників країною йде після серії про дитинство Кіно, і автори на цьому добре зіграли, коли дівчина пізнає в одній дівчинці себе. Натомість в другому сезоні їх просто переставили місцями (всього повторюється, нагадаю, три сюжетні розділи). Поза тим недоліків майже немає. Безумовно, аніма буде трохи нудною для тих, хто шукає гострого сюжету, а не мудрості та споглядання на світ. Що ж, Мандрівка Кіно їх порадує лише місцями.

Взагалі, цікаво спостерігати еволюцію образу Кіно.

Кіно в першому сезоні.

Кіно в "Мандрівка Кіно. Прекрасний світ. Частина І"

Кіно в "Мандрівка Кіно. Прекрасний світ. Частина ІІ"

Кіно в другому сезоні
На мою думку аніма заслуговує 10.
